INDERA SPORTS CLUB BERPESTA GOL

AKSI pemain pasukan Indera FC dan Sangsura FC pada perlawanan Liga Kebangsaan DST. 
(Foto : Mohd. Zul-Izzi Hj. Duraman)
Indera Sports Club malam ini sekali lagi berpesta gol dengan membelasah Sangsura FC 15-0 pada Liga Bola Sepak Kebangsaan DST 2011-2012 setelah minggu lalu membelasah Perda FC 16-0.

Dengan kemenangan itu Indera Sports Club terus mengukuhkan kedudukan dalam Kumpulan 'C' sekali gus menambah tiga mata penuh pada perlawanan yang berlangsung di Kompleks Sukan Berakas, di sini.

Pada separuh masa pertama Indera Sports Club tidak menunggu lama untuk mendahului perlawanan dengan gol pertama hasil jaringan Awangku Md. Zulfadli Pengiran Haji Tajuddin di minit ke-4.

Malah usaha menutup pintu gawang Sangsura FC yang dikawal Mohd. Haffizul Aizad Kekali terus gagal apabila Md. Karimurizal Kasmi menjaringkan gol pada minit ke-18.

Dua gol lagi oleh Hamizan Aziz Sulaiman di minit ke-21 dan 24 manakala Md. Aqmal Hakeem Abd. Hamid dan Md. Azwan Ali Rahman masing-masing menjaringkan gol di minit ke-31 dan ke-37.

Tamat separuh masa pertama Indera Sports Club memimpin perlawanan dengan 6-0.

Pengadil Saiful Rizal Awang Hassan meneruskan perlawanan separuh masa kedua dan di minit ke-46 menyaksikan gol ketujuh oleh Hamizan Aziz.

Selain itu Hamizan juga terus menghukum pertahanan dan penjaga gawang Sangsura FC dengan menjaringkan empat lagi gol di minit ke-76, 82, 87 dan 60 sementara Sahrin Momin turut menyumbat gol di minit ke-53 manakala Abdul Mu'iz Sisa menambah gol di minit ke-59 dan satu gol oleh Abd. Al-Wardi Abd. Hamid di minit ke-69.

Hamizan Aziz pada perlawanan ini menjadi wira Indera Sports Club dengan menyumbat tujuh gol sekali gus menjadikan Indera Sports Club memiliki gol terbanyak dalam Kumpulan 'C'.

Oleh Abdullah Asgar

Popular posts from this blog

BAYONG SENDS QAF FC TO SUMMIT

MD AQMAL SEES INDERA SC HOME

LLRC FT WIN 6-SIDED INVITATIONAL